Mi szól a lemezen? Fodor Géza egyik olyan zenekritikájának a címe ez, amelyikkivételesen nem operát elemez, hanem a Beethoven-szimfóniák összkiadását (Ferencsik János vezényletével). De mindig az érdekelte, hogy mi az, amit atechnika adta konzerv közvetíteni tud, mi az, ami eredendően a közönség elevenrészvételét igénylő, színpadi előadásra szánt művekből a magányos lemezhallgató számára megszólal? Ma már jószerivel minden felvétel megszerezhető ha nem a hanglemezboltban,akkor az interneten. De hogyan válogassunk a hatalmas kínálatból? Igényes operarajongó aligha talál Fodor Gézánál jobb kalauzt az eligazodáshoz őnála,akit mindig is az opera érdekelt a legjobban, és akinél talán senki sem értett jobban az operához. Az élő előadások tüzetes elemzésével párhuzamosan 1981óta rendszeresen írt lemezkritikákat, először a Hifi Magazinba, majd a Muzsikába,és utolsó éveiben az Élet és Irodalomba is. Csak a kötetben eddig meg nemjelent szövegek egybegyűjtésekor derült ki, hogy milyen hatalma