TOLDALÉKRENDSZEREZÉSÜNK VITÁS KÉRDÉSEI

TOLDALÉKRENDSZEREZÉSÜNK VITÁS KÉRDÉSEI

Elérhetőség: Nincs készleten

41714
1 120 Ft

Gyors áttekintés

A magyar nyelv alapvető sajátossága a szavak sokrétű toldalékolhatósága, gazdag alaktani rendszere. A toldalékok hagyományosnak számító hármas, képző-jel-rag szerinti osztályozása több ponton is vitatható. A Toldalékrendszerezésünk vitás kérdései című értekezésben T. Somogyi Magda elsősorban azzal foglalkozik, hogy a különböző toldalékkategóriák milyen szempontok alapján különíthetők el egymástól, és valójában hány kategóriára van szükség a mai magyar toldalékrendszer megfelelő leírásához. Röviden kitér a mai angol, német, orosz, török és finn nyelv toldalékrendszerezési gyakorlat a is. Választ keres arra - a megfelelő besorolási kritériumok kiválasztása alapján -, hogy pl. a ma fokjelként értelmezett -BB (ma- gas-abb, okos-abb), valamint az -É birtokjel (Pistá-é; tanuló-é) valóban jel-e, vagy inkább képző, illetőleg a denominális -ÉK (Kovács-ék, anyám-ék) formáns besorolható-e továbbra is a képzőkhöz. Felvázolja az adott problémakörök tudománytörténeti előzményeit, és ütköztetve a kül
A magyar nyelv alapvető sajátossága a szavak sokrétű toldalékolhatósága, gazdag alaktani rendszere. A toldalékok hagyományosnak számító hármas, képző-jel-rag szerinti osztályozása több ponton is vitatható. A Toldalékrendszerezésünk vitás kérdései című értekezésben T. Somogyi Magda elsősorban azzal foglalkozik, hogy a különböző toldalékkategóriák milyen szempontok alapján különíthetők el egymástól, és valójában hány kategóriára van szükség a mai magyar toldalékrendszer megfelelő leírásához. Röviden kitér a mai angol, német, orosz, török és finn nyelv toldalékrendszerezési gyakorlat a is. Választ keres arra - a megfelelő besorolási kritériumok kiválasztása alapján -, hogy pl. a ma fokjelként értelmezett -BB (ma- gas-abb, okos-abb), valamint az -É birtokjel (Pistá-é; tanuló-é) valóban jel-e, vagy inkább képző, illetőleg a denominális -ÉK (Kovács-ék, anyám-ék) formáns besorolható-e továbbra is a képzőkhöz. Felvázolja az adott problémakörök tudománytörténeti előzményeit, és ütköztetve a kül

Írja le saját véleményét

Ezt véleményezi: TOLDALÉKRENDSZEREZÉSÜNK VITÁS KÉRDÉSEI

Termék címkék

Használjon szünetet a címkék elválasztásához. Használja az aposztróf jelet (') kifejezésekhez.