A szerzőket és a kiadót az az alapvető cél vezette, hogy feltérképezzenek egy olyan területet, amellyel a hazai társadalomtudomány még alig foglalkozott. A lobbizás kifejezés itthon egyelőre mind elméleti, mind gyakorlati értelemben magyarázatra szorul. Talán azért ennyire félreismert illetve nem ismert a fogalom nálunk, mert a magyar közélet, a közpolitika nem érdekelt abban, hogy a lobbizás szabályozottá és átláthatóvá, gyakorlata széles körben műveltté váljon. A szerzők reményei szerint a kötet segíthet a lobbizás fogalmának tisztázásában. A lobbijelenség kifejezés talányossága ellenére épp azt a sokszínűséget ragadja meg, amely a lobbi(zás)t mint érdekérvényesítő tevékenységet és sajátos politikai cselekvést jellemzi. Természetes jelenség, hogy az érdekeinket érvényre juttatni kapcsolataink útján lehet. A kapcsolatok, a szakmai elismertség és a bizalom olyan tőke, amelyet nem érint a gazdasági válság, kormányváltás, korszak- vagy rendszerváltás. A kapcsolat tőke, és a bizalom tőkés